29 januari 2009


Solen skiner. Ljusblå himmel. Tulpanerna från min vän håller på att slå ut. Mätt i magen. Tanken på en hundvalp får mig att le inombords. Jag älskar när man känner sig nöjd. Det stora problemet för min del är nu att försöka stilla min hunger på shopping. Spring 09 är nu ute i butikerna. Det kliar i fingrarna. Jag har redan fått gå tillbaka och returnera. Det är det ögonblicket när man får en förälskelse i just den väskan som är svår. Jag känner ångesten krypa fram. Springer tillbaka till affären. Jag överger min kärlek. Vinkar adjö. Men känner mig nöjd. Jag måste börja tänka "Behöver du verkligen ännu en röd väska?!" Jag vet ju svaret. Men jag lurar mig själv att den här väskan som ligger på disken är ju mönstrad. Väskan som hänger där hemma i garderoben är endast enfärgad. Jag ska inte lura mig själv längre. Det är jag som har kontrollen nu. Inte djävulen på min vänstra axel. Face it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback