Fin middag

I onsdags åt vi en god middag vid hamnen. Det ska tydligen vara en av Kingstons bästa restauranger. Jag beställde crab cakes till förrätt. Sedan fick vi in en aptitretare som Marcus vän från universitet gjort, han jobbar som kock där. Det var ett tunt, sötare chips med bland annat hummer och räkor på. Så många olika smaker på en sådan liten, liten yta. Wow! Sött, salt, syrligt och starkt.

Till varmrätt åt jag en New York Steak. Till efterrätt åt jag Dark Chocolate Cheesecake med kolasås. Behöver jag säga mer? Jag dog. Den bästa cheesecake jag ätit. Marcus åt en underbart god äpplepaj med glass, var ju så klart tvungen att provsmaka hans efterrätt också. De har förresten redan börjat pimpa med julsaker på Starbucks. En trevlig överrasking. Jingle bells.

Restaurangen låg precis vid hamnen i Kingston.
Underbart god mat och väldigt bra service.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback